کد خبر: ۹۶۳۷
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
به زودی.

آغاز عملیات سامانه فکتورینگ با ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سامانه فکتورینگ با ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار عملیاتی می‌شود، گفت: کشور‌های مستقل با وجود برخی فشار‌ها از سوی کشور‌های دیگر، همکاری خود را ادامه خواهند داد.

به گزارش پرشین خبر، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، گفت: از سال ۹۶ مقرر بود که دولت گذشته در حوزه سند ملی مبارزه با پول‌شویی اقداماتی را انجام دهد، اما اقدامات محدودی انجام شد. در این مدت جلسات متعددی برای تدوین برنامه عملیاتی اقدام هر دستگاه در چارچوب سند ملی مدیریت ریسک برگزار شد. این سند در بهمن ماه آماده و نسخه اصلی در اختیار رؤسای قوا قرار گرفت. از این پس هر سه ماه اقدامات هر دستگاه در چارچوب این سند مورد بررسی قرار می‌گیرد تا فعالیت‌های مخل در حوزه قاچاق، دارایی‌ها مانند ارز و مستقلات به حداقل برسد.

تداوم همکاری کشور‌های مستقل با ایران با وجود فشار‌ها

خاندوزی در خصوص برخی اظهارنظر‌های کشور‌های اروپایی پس از نشست مشترک اقتصادی ایران و مجارستان گفت: همانطور که در عمل دیدید، اولویت دولت همکاری با کشور‌های همسایه و همسو و مستقل است که این سیاست مورد استقبال قرار گرفته است. از بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز به جهت مراودات اقتصادی و مصوبات مورد نیاز اقتصادی دو کشور، سه کمیسیون مشترک با مجارستان برگزار شد. کشور‌های مستقل با وجود برخی مسائل و فشار‌های از جانب کشور‌های دیگر ما همکاری خود را ادامه خواهند داد.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>