کد خبر: ۹۶۰۴
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام شد:

تخلیه و بارگیری 12.5 میلیون تن انواع کالای اساسی در سال جاری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالا‌های اساسی در مدت ۱۱ ماهه سال جاری به وسیله ۲۲۵ شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان؛ ابوطالب گرایلو در این خصوص افزود: در بازه زمانی یاد شده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالا‌های اساسی با بهره‌گیری از نیرو‌های عملیاتی توانمند و تجهیزات آماده به کار و پیشرفته به‌صورت شبانه‌روزی در اسکله‌های این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد.

گرایلو افزود: همچنین در بازه زمانی مذکور به‌منظور پاسخ‌گویی به نیاز بازار مصرف، بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالا به اقصی‌نقاط کشور از مبدأ این بندر ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن از کالا‌های اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن نیز به‌وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده‌است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به‌عنوان ذخیره استراتژیک در انبار‌های این مجتمع بزرگ بندری نگهداری می‌شود، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی (ره) در حال حاضر به‌لحاظ برخورداری از روساخت‌های مهیا و اماکن نگهداری کالا‌های اساسی، از ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تن ظرفیت در جای نگهداری کالای اساسی برخوردار است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>