مدیریت پرشین خبر، لحظات خوشی را برای شما آرزومند است.
به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران؛ دکتر محمد صاحبکار در اجلاس مدیران دادرسی مالیاتی سراسر کشور با بیان اینکه عدالت و رضایت دو مقوله مهم در رسیدگی و حل اختلاف مالیاتی است، اظهار داشت: برای تحقق این امر لازم است هم برای جلوگیری از ورود پرونده و هم برای رسیدگی و دادرسی عادلانه، راهکارهایی اتخاذ گردد.
وی با اشاره به ورودی بالای پرونده به فرآیند دادرسی مالیاتی گفت: در روند رسیدگی مالیاتی، باید سعی شود تا حد امکان طرفین وارد فرایند دادرسی نشوند و سازشها و توافقات لازم صورت بگیرد.
صاحبکار نکته دیگر را ایجاد شفافیت در ارائه خدمت به مردم دانست و افزود: هر قدر شفافیت در ارائه خدمات بیشتر شود، هوشمندسازی در رویهها بیشتر باشد و فرآیندهای کاغذی حذف گردد، احساس رضایت ارتقاء مییابد.
وی بحث "ابلاغ" را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: ابلاغ باید به شکل الکترونیک و قانونی از طریق زیرساختهای موجود در دستگاه قضایی صورت بگیرد تا ضمن شفافسازی موجب تسریع و تسهیل امور شود.
صاحبکار پیرامون توانمندسازی نمایندگان دستگاه قضا به عنوان نمایندگان بند (۲) در هیئتهای حل اختلاف مالیاتی گفت: در این مسیر ابتدا نیاز است آموزشهای لازم در مجموعه و قوانین مالیاتی به این نمایندگان داده شود. نکته بعدی حضور جدی در هیئتهای حل اختلاف مالیاتی است و این قضات باید وقت کافی برای حضور در جلسات هیئت را داشته باشند.