کد خبر: ۹۳۹۳
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
معاون راهبردی قوه قضاییه:

سازمان امور مالیاتی در زمینه حفظ استقلال هیئت های حل اختلاف پیشرو است

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی راهبردی قوه قضاییه گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه حفظ استقلال نمایندگان کمیسیون‌های حل اختلاف پیشرو بوده است و این موضوع جای تقدیر دارد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران؛ دکتر محمد صاحبکار در اجلاس مدیران دادرسی مالیاتی سراسر کشور با بیان اینکه عدالت و رضایت دو مقوله مهم در رسیدگی و حل اختلاف مالیاتی است، اظهار داشت: برای تحقق این امر لازم است هم برای جلوگیری از ورود پرونده و هم برای رسیدگی و دادرسی عادلانه، راهکار‌هایی اتخاذ گردد.

وی با اشاره به ورودی بالای پرونده به فرآیند دادرسی مالیاتی گفت: در روند رسیدگی مالیاتی، باید سعی شود تا حد امکان طرفین وارد فرایند دادرسی نشوند و سازش‌ها و توافقات لازم صورت بگیرد.

صاحبکار نکته دیگر را ایجاد شفافیت در ارائه خدمت به مردم دانست و افزود: هر قدر شفافیت در ارائه خدمات بیشتر شود، هوشمندسازی در رویه‌ها بیشتر باشد و فرآیند‌های کاغذی حذف گردد، احساس رضایت ارتقاء می‌یابد.

وی بحث "ابلاغ" را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: ابلاغ باید به شکل الکترونیک و قانونی از طریق زیرساخت‌های موجود در دستگاه قضایی صورت بگیرد تا ضمن شفاف‌سازی موجب تسریع و تسهیل امور شود.

صاحبکار پیرامون توانمندسازی نمایندگان دستگاه قضا به عنوان نمایندگان بند (۲) در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی گفت: در این مسیر ابتدا نیاز است آموزش‌های لازم در مجموعه و قوانین مالیاتی به این نمایندگان داده شود. نکته بعدی حضور جدی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی است و این قضات باید وقت کافی برای حضور در جلسات هیئت را داشته باشند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>