کد خبر: ۹۳۲۲
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
پرونده معاملات بهمن‌ ماه پر رونق بسته شد:

ارزش آفرینی ۱۴۶.۳ هزار میلیارد ریالی در بورس انرژی

در دومین ماه فصل زمستان امسال یک‌ هزار و ۵۰۳ دادوستد با ارزشی بیش از ۱۴۶ هزار میلیارد ریال در بورس انرژی ایران رقم خورد و مالکیت انواع فرآورده هیدروکربوری، برق، اوراق سلف، قرارداد آتی، گواهی ظرفیت، گواهی سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله و گواهی سپرده حامل‌های انرژی تغییر کرد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ در ماهی که گذشت، معادل ۹۵.۳ درصد معاملات بورس انرژی ایران در بازار فیزیکی انجام شد. به این ترتیب، ۳۵۱ هزار و ۳۸۴ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۸۶ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل و بیش از ۲۴۳ هزار و ۳۷۲ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۵۲ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال در رینگ داخلی معامله شد.

در بازه زمانی یکم تا سی‌ام بهمن‌ماه ۱۴۰۲، بورس انرژی ایران شاهد معامله بیش از ۲۱۹ میلیون و ۲۲ هزار و هفت‌صد کیلووات ساعت برق فیزیکی به ارزش بیش از ۲۱۲ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال بود. در هفته‌ای که گذشت هم‌چنین بیش از ۱۸ میلیون و ۴۷ هزار کیلووات ساعت برق فیزیکی در تالار برق سبز بورس انرژی ایران به ارزش بیش از ۳۹۶ میلیارد و ۲۶ هزار ریال معامله شد.

گفتنی است، ۳۴۶ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۹۰۳ کیلووات ساعت برق در بازار مشتقه با ارزشی بیش از ۲۳۸ هزار و ۵۶۰ میلیارد نیز معامله شد. در این بازار هم‌چنین ۲۲ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۵۱۷ کیلووات ساعت برق سبز با ارزشی بیش از ۵۵۸ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال دادوستد شد.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>