کد خبر: ۹۱۲۵
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
بازار‌های هفته گذشته فرابورس بررسی شد:

نیمی از معاملات خرد فرابورس در اختیار ۵ صنعت

طی هفته گذشته بیش از نیمی از ارزش معاملات خرد بازار‌های سهامی فرابورس در اختیار ۵ صنعت بود.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران؛ در معاملات هفته منتهی به ۲۷ بهمن‌ماه، ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که بیش از ۳ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان از این دادوستد‌ها به ۵ صنعت اختصاص داشت.
به این ترتیب که ۵ گروه خودرو و ساخت قطعات، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات، استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات غذایی در مجموع ۵۲ درصد از ارزش معاملات خرد را در فرابورس از آن خود کردند.
در این میان دو گروه خودرویی و انبوه‌سازی بیش از ۲۷ درصد معادل یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.
این گزارش حاکی است طی ۴ روز معاملاتی هفته گذشته بیش از ۲۷ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ‌بر ۴۰۴ هزار میلیارد تومان در ۲.۷ میلیون نوبت، مورد دادوستد قرار گرفتند.
رتبه‌ بندی بازار‌های فرابورس نشان می‌دهد طی این مدت بازار دوم با معاملاتی به ارزش ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را در میان بازار‌های سهامی فرابورس از آن خود ساخته است. ارزش معاملات این بازار نسبت به هفته ماقبل ۶۰ درصد بیشتر شده است.
همچنین بازار اول هم با معاملاتی به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و بازار پایه با معاملاتی یک هزار ۷۰۰ میلیارد تومانی، رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس نیز طی این مدت دادوستد بیش از ۳۹۵ هزار میلیارد تومان اوراق را تجربه کرد.
در این بازار ۳۸۴ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی طی هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت. همچنین ۱۱ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ثبت شد.
در این مدت ۱۶۵ میلیارد تومان نیز اوراق تسهیلات مسکن مورد معامله قرار گرفت.
در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص کل فرابورس با افتی ۲ درصدی در سطح ۲۴ هزار و ۸۶۹ به کار خود پایان داد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>