کد خبر: ۹۱۲۰
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲

اولویت های فدراسیون جهانی بورس ها در سال ۲۰۲۴ اعلام شد

فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE)، نهاد بین‌ المللی مرتبط با بورس‌ها و اتاق‌های تسویه وجوه (CCP ها)، اولویت‌های خود برای سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، به عنوان پایه و اساس این سیستم مالی، ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های بازار‌های تحت نظارت، به دنبال جلب اعتماد کسانی هستند که به بازار‌های منصفانه و پاسخگو وابسته هستند. ابتدای هر سال در واقع فرصتی برای تأکید بر این دستور و تأیید مجدد این تعهد است. در سال ۲۰۲۴، اولویت WFE بر تقویت ساختار‌های کارآمد بازار متمرکز خواهند شد؛ ساختار‌هایی که در بحبوحه‌ای از عدم قطعیت و امواج نوآوری، انعطاف‌پذیر، قدرتمند، منصفانه، شفاف و باثبات باشند.

این اولویت‌ها عبارتند از:
تقویت حاکمیت شرکتی در اکوسیستم مالی؛ در حال حاضر، رسیدگی موشکافانه تا حد زیادی بر آن دسته از نهاد‌هایی متمرکز است که تحت نظارت بوده‌اند و در چارچوب پارامتر‌های قانونی قرار داشته‌اند.
وعده اطمینان‌بخشی اتاق‌های تسویه وجوه؛ پانزده سال پس از بزرگترین بحران مالی تاریخ، و چهار سال پس از همه‌گیری جهانی کووید ۱۹، اتاق‌های تسویه وجوه مرکزی همچنان عامل ثابت تاثیرگذار در بازار‌ها است. تمرکز WFE در سال ۲۰۲۴ بر روی چرخه‌ای بودن، بازیابی و حل و فصل و شفافیت و قوانین متناسب خواهد بود.
پرداختن به اینکه چگونه زیرساخت‌های بازار می‌توانند به موضوعات مرتبط با اصول زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی (ESG) مانند استانداردسازی، هماهنگ‌سازی و چارچوب‌های گزارش‌دهی منجر شوند، درست به همان ترتیبی که این اتفاق در فرآیند ایجاد اصول «سهام سبز WFE» [۱]رخ داده است.
مبحث آموزش؛ از آنجایی «گواهینامه زیرساخت بازار WFE» [۲]به سرعت توسط این نهاد در حال صدور است و این روند وارد دومین سال خود می‌شود، فدراسیون بر ارائه مدارک آموزشی که برای مدیران نسل بعدی حیاتی است، تمرکز خواهد کرد.
فناوری‌های جدید؛ با نزدیک‌تر شدن ساختار این بازار‌های جدید به ساختار‌های بازار‌های بورسی منتظم و پر رنگ شدن نقش هوش مصنوعی در این صنعت.
WFE، که بیش از ۲۵۰ زیرساخت بازار را در سراسر جهان نمایندگی می‌کند، بر اساس سیاست و کار تحقیقاتی خود در تمام زمینه‌های دارای اولویت استوار خواهد ماند و علاوه بر کار بر روی روند‌های نوظهور، به توسعه مواضع اجماع صنعت، بهترین عملکرد، استاندارد‌ها و راهنمایی‌های صنعت ادامه خواهد داد.
WFE به دنبال مشارکت در توسعه بازار‌ها و ترویج آن است که منجر به نتایج بهینه در آینده شود و رشد پایدار را تقویت کند.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>