کد خبر: ۹۰۵۲
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
سهام نشاسته و گلوکز آردینه قیمت خورد؛

آغاز معاملات رسمی آردینه در بازار دوم فرابورس

بازار دوم فرابورس ایران امروز میزبان عرضه اولیه ۴۸ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردینه با نماد «آردینه» بود.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، عرضه اولیه «آردینه» به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام شد که در مرحله اول، ۱۶ میلیون سهم معادل ۴ درصد به سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری) عرضه و طی آن هر سهم «آردینه» با قیمت ۶۵۶۷۳ ریال کشف قیمت شد.
در مرحله دوم نیز ۳۲ میلیون سهم معادل ۸ درصد به قیمت ثابت کشف‌شده به عموم سرمایه‌گذاران عرضه شد و به هر کد معاملاتی ۳۰ سهم تخصیص پیدا کرد.
۸۷ صندوق در عرضه اولیه سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردینه مشارکت کردند.
در عرضه به عموم سرمایه‌گذاران نیز ۱۸۵۰ سرمایه‌گذار حقوقی و یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۷ کد حقیقی مشارکت کردند.
شایان ذکر است که قیمت ارزش‌گذاری شده سهام «آردینه» ۵۸۹۵۹ ریال بود.
پیش از این در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس، مسعود امینی مدیرعامل مجموعه آردینه با اشاره به اینکه این مجموعه با تجربه‌ای بیش از ۶۰ سال در تولید نشاسته به این مرحله رسیده، گفت: این کارخانه با ۴ خط تولید مجزا و ظرفیت تولید ۳۵ هزار تن گلوکز گندم، رتبه اول تولید را در کشور در میان ۳۵ شرکت به خود اختصاص داده و با تولید ۱۰ هزار تن نشاسته گندم از تولیدکنندگان برتر این محصول است.
همچنین کیومرث کیارودی، عضو هیئت‌مدیره و مدیر مالی این شرکت نمودار‌های مالی و مقایسه‌ای «آردینه» را بررسی کرد. به گفته وی سود خالص این مجموعه در سال ۱۴۰۱ رقم ۲۵۲ میلیارد تومان بوده و در شش‌ماهه امسال نیز ۱۸۷ میلیارد تومان سود خالص محقق شده است.
وی در ادامه تشریح شاخص‌های مالی آردینه تاکیده کرد: خالص دارایی‌های این مجموعه در سال ۱۴۰۱ رقم ۴۲۴ میلیارد تومان بوده و در شش‌ماهه امسال ۵۸۴ میلیارد تومان است. البته دارایی‌های مجموعه نشاسته و آردینه گلوکز، تجدید ارزیابی نشده و این مبلغ مربوط به بهای تاریخی دارایی‌هاست.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>