کد خبر: ۸۷۲۷
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

اتصال 100 هزار مؤدی به سامانه مؤدیان از آبان ماه

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از آستانه ۱۴ میلیارد تومانی برای صدور صورتحساب الکترونیک در ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از دی‌ ماه سال جاری تاکنون ۲۶ هزار مؤدی به سامانه اضافه شدند.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر در خصوص آخرین وضعیت اتصال اشخاص حقیقی و حقوقی به سامانه مؤدیان گفت: از تاریخ اول آبان ماه 1401 تاکنون تعداد 90 هزار و 664 مؤدی با صدور حداقل یک صورت‌حساب به سامانه مؤدیان متصل شده‌اند.
وی افزود: از این تعداد حدود 6 هزار و 304 مؤدی شخص حقیقی و مابقی حقوقی هستند. از اول دی‌ماه 1402 نیز 26 هزار و 693 نفر به سامانه مؤدیان اضافه شدند که از این میزان تقریباً 5 هزار و 278 نفر از مؤدیان شخص حقیقی هستند.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد شرایط مشمولیت اشخاص حقیقی برای صدور صورت‌حساب الکترونیک گفت: با توجه به ماده 14 مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که الحاقی ماده 8 قانون تسهیل تکالیف مؤدیان است، برخی افراد حقیقی تکلیف دارند صورت‌حساب نوع یک و دو ارائه کنند. این دسته مؤدیانی هستند که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا شهریورماه 1402 به 18 میلیارد تومان رسیده باشد.
وی با اشاره به اینکه براساس قانون تسهیل قرار است اشخاص حقیقی به صورت مرحله به مرحله مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و صدور صورت‌حساب الکترونیک شوند، افزود: به طور مثال حد آستانه 18 میلیارد تومانی برای فروش خالص در سال 1402 در نظر گرفته شده است. اگر هر فردی در هر ماهی از سال(رقم فروشش از ابتدای سال تا آن زمان) به 18 میلیارد تومان رسید، از ابتدای دومین دوره مالیاتی پیش رو ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی و صدور صورت‌حساب الکترونیک است.
موحدی تصریح کرد: به عبارت دیگر، در صورتی که فردی تا آذرماه به رقم 18 میلیارد تومان فروش در سال 1402 رسیده باشد از ابتدای فروردین سال 1403 باید از پایانه فروشگاهی استفاده کند. اگر فردی در اسفندماه سال 1402 به رقم 18 میلیارد تومان فروش برسد باید از تیرماه سال 1403 اقدام به صدور صورت‌حساب الکترونیک کند.
وی با بیان اینکه حد آستانه صدور صورت‌حساب الکترونیک از 18 میلیارد تومان در سال 1402 به 14 میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 1403 و 10 میلیارد تومان در سال 1404 کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: به این ترتیب هرسال به گستره مشمولان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و صدور صورت‌حساب الکترونیک افزوده خواهد شد.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: ممکن است یک مؤدی در فروردین‌ماه 1403 یعنی تنها در یک ماه به رقم آستانه فروش قانونی برسد. چنین فردی فصل تابستان را فرصت دارد تا مقدمات صدور صورت‌حساب الکترونیک را فراهم کند و از ابتدای مهرماه موظف به صدور صورت‌حساب خواهد بود.








ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>