کد خبر: ۸۶۵۶
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور:

نظام مالیاتی در مسیر تعامل مثبت و سازنده با فعالان اقتصادی قرار دارد

رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اعلام حمایت قاطع نظام مالیاتی از فعالان اقتصادی گفت: اقدامات سازمان امور مالیاتی نباید منجر به توقف فعالیت فعالان اقتصادی شود.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید محمد هادی سبحانیان با حضور در نشست شورای اداری استان آذربایجان شرقی و در معیت وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، راهبرد اصلی سازمان امور مالیاتی کشور را ایجاد یک تعامل سازنده و مثبت با فعالان اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: ما فعالان اقتصادی را شرکای راهبردی خود می دانیم و فرایندهای مالیات ستانی خود را با لحاظ این موضوع ساماندهی می کنیم.
دکتر سبحانیان با بیان اینکه توقف در فعالیت های اقتصادی، نظام مالیاتی را متضرر خواهد کرد، افزود: به همین جهت از همه مدیران تقاضا کردیم تا در مسیر تعامل مثبت و سازنده با فعالان اقتصادی گام بردارند چرا که بر این باور هستیم اقدامات سازمان امور مالیاتی نباید منجر به توقف فعالیت فعالان اقتصادی شود.
وی یکی از مصادیق بارز تحقق این راهبرد را تغییر رویکرد نظام مالیاتی سنتی به یک نظام سیستمی هوشمند و مدرن عنوان کرد که از شاخص‌های بارز آن عملکرد فعالان اقتصادی در چارچوب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان است.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: از مؤدیان محترم آذربایجان‌شرقی انتظار می رود در اجرای سامانه مودیان حداکثر تلاش و همکاری را داشته باشند و در انجام تکالیف مالیاتی نیز مثل سایر عرصه ها پیشتاز باشند.
وی شرط برخورداری از مزایای معافیت ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده را داشتن شرايط سه‌گانه قانونی عنوان کرد و بیان داشت: این امر از مراجع مربوطه استعلام می شود و تصمیم گیری نهایی بر مبنای پاسخ مراجع خواهد بود. ‌در مورد منطقه آزاد ارس نیز این امر انجام شده و در صورت احراز شرایط قانونی، معافیت های لازم اعطا خواهد شد و این امر برای کلیه مناطق آزاد کشور یکسان است.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>