کد خبر: ۸۶۵۴
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

واحد مبارزه با پولشویی در آذربایجان غربی ایجاد می شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جمع مدیران و کارکنان اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: وضعیت اداره کل امور مالیاتی این استان در حوزه وصول مالیات و مبارزه با فرار مالیاتی و همچنین رسیدگی به پرونده های اشخاص حقیقی مطلوب است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سیدمحمدهادی سبحانیان در سفر به ارومیه و در جمع مدیران و کارکنان اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی اظهار داشت:  واحد مبارزه با پولشویی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی ایجاد می شود که برای تحقق درآمدهای مالیاتی پتانسیل بالایی دارد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی بابیان اینکه در راستای حمایت از تولید و همچنین مبارزه با فرار مالیاتی دو پیشنهاد مهم و کاربردی از سوی نظام مالیاتی ارایه شده است، بیان داشت: چنانچه یک واحد تولیدی بعد از راه اندازی خط تولید، به سود دهی برسد، نسبت به پرداخت مالیات آن اقدام خواهد شد.
وی افزود: برای حمایت از تولید، نیازمند تصویب قانونی هستیم که بعد از راه اندازی خط تولید و  سودرسان بودن خط تولید، نسبت به پرداخت مالیات اقدام کند.
دکتر سبحانیان در ادامه با اشاره به پیشنهاد دوم در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی گفت: در حوزه مالیات پزشکان پیشنهاد شد با توجه به وجود حساسیت های موجود، مصوبه ای در قانون پیش بینی شود که پزشکان متخلف نتوانند درخواست جابجایی بدهند.
وی در ادامه به روند اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان پرداخت و گفت: در حوزه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، نیازمند اقدام، نظارت و اجرای صحیح و سریع هستیم. قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برای کاهش مسئولیت حسابرسان مالیاتی و شفافیت و گذر از نظام سنتی به هوشمندسازی امر مالیات ستانی اهمیت بالایی دارد.
دکتر سبحانیان تعامل مطلوب با مؤدیان مالیاتی را  برای سازمان با اهمیت دانست و افزود: باید در نگاه مؤدیان به ویژه اصناف و گروه‌های مشاغل با چهره محبوب شناخته شویم. خوشبختانه در حال حاضر شأن و جایگاه امور مالیاتی در کشور بالاست و در رده های مختلف از عملکرد ما دفاع و قدردانی می شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست خاطرنشان کرد: مالیات ستانی از خانه های لوکس تا پایان بهمن ماه باید صورت گیرد که ارزش گذاری ها بزودی برای بهره برداری و وصول مالیات بارگذاری می شود.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز در این نشست توزیع بی رویه و بی ضابطه کارت های بازرگانی را از بزرگترین مشکلات مبتلابه در اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی دانست و گفت: نیازمند عزم جدی برای جلوگیری از اعطای این کارت ها هستیم. براي جلوگيري از فرار مالیاتی و انباشت پرونده های مربوطه نیازمند پیشگیری از صدور بی رویه این کارت ها هستیم.
جعفر پورمختار حساب‌های اجاره ای در آذربایجان غربی را از دیگر مشکلات استان برشمرد و گفت: نیازمند حمایت قانونی بیشتر در این زمینه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش پیش بینی وصول مالیات در کشور و به تبع آن در استان، خوشبختانه مشکلی در زمینه مالیات ستانی در آذربایجان غربی نداشتیم.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>