کد خبر: ۸۴۸۲
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

ارزش آفرینی ۳۵.۴ هزار میلیارد ریالی بورس انرژی در هفته گذشته

بورس انرژی ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان ۲۲۶ معامله به ارزش بیش از ۳۵ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال بود که از این میزان بیش از ۳۵.۳ هزار میلیارد آن به معاملات فرآورده‌های هیدروکربوری در بازار فیزیکی این بورس اختصاص داشت.

به گزارش پرشین خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، در هفته گذشته ۹۹.۸ درصد معاملات بورس انرژی ایران در بازار فیزیکی انجام شد. به این ترتیب، ۹۳ هزار و ۲۰۷ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از 21 هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل و ۶۶ هزار و ۸۱۶ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۸۸ میلیارد ریال در رینگ داخلی معامله شد.
در بازه زمانی هفتم تا یازدهم بهمن‌‌ماه ۱۴۰۲، بورس انرژی ایران شاهد معامله یک میلیون و ۱۷۶ هزار کیلووات ساعت برق فیزیکی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود.
 گفتنی است، بیش از پنج میلیون و ۹۸۴ هزار کیلووات ساعت برق در بازار مشتقه با ارزشی بیش از چهار میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال نیز معامله شد. در این بازار همچنین دو میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۳۶ کیلووات ساعت برق سبز به ارزش ۵۱ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال دادوستد شد.

درخشش پارس بهین پالایش نفت قشم در عرضه‌ها و معاملات
در پنج روز معاملاتی هفته گذشته شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم با عرضه ۴۰ هزار تن فرآورده هیدروکربوری در صدر عرضه‌کنندگان برتر بورس انرژی ایران قرار گرفت. پس از این شرکت، شرکت پتروشیمی ملی گاز ایران با ۲۳ هزار تن، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۱ هزار و ۵۹۲ تن، شرکت بوعلی‌سینا با ۱۹ هزار تن و شرکت پالایش نفت تهران با ۱۶ هزار و ۲۰۱ تن قرار دارند.
از میان محصولات عرضه‌شده در هفته‌ای که گذشت، تمام ۴۰ هزار تن عرضه‌های شرکت نفت پارس بهین پالایش نفت قشم به فروش رفت و بنابراین این شرکت بیش‌ترین سهم از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص داد.
شرکت ملی گاز ایران و شرکت والایش نفت امام خمینی به‌ترتیب با ۲۳ هزار و ۱۴ هزار تن معامله در جایگاه دوم و سوم بیش‌ترین معاملات قرار گرفتند.
پس از آن شرکت پالایش نفت اصفهان با ۱۲ هزار و ۹۹۹ تن و شرکت پالایش نفت تهران با ۱۲ هزار و ۸۷۵ تن توانستند در رده‌ چهارم و پنجم قرار گیرند.

صدرنشینی گاز مایع
در هفته‌ای که گذشت بیش از ۴۰ هزار تن برش سبک در بورس انرژي ایران معامله شد و در جایگاه نخست کالاهای معامله‌شده نشست.
پس از برش سبک، گاز مایع با ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن رتبه دوم را از آن خود کرد و بعد از آن ته‌مانده برج تقطیر، برش پنتان و نفتای سبک در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

برچسب ها
ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>