کد خبر: ۷۹۶۴
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

معافیت مالیاتی مشاغل تعیین شد

نمایندگان مجلس میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد و مالیات بر درآمد مشاغل را تعیین کردند بر این اساس میزان معافیت مالیاتی صاحبان مشاغلی که از پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان استفاده کنند، بیشتر است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه 4 بهمن ماه در جریان بررسی بخش هزینه ‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با بند (ذ) تبصره (6) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بند (ذ) تبصره (6) ماده واحده این لایحه آمده است: میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده (57) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی 1380، به مبلغ هفتصد و پنجاه میلیون ریال و میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده (101) قانون مذکور به مبلغ یک میلیارد ریال تعیین می ‌شود. در صورتی که صاحبان مشاغل از پایانه فروشگاهی موضوع ماده یک پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان استفاده کنند، معافیت مذکور به مبلغ یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون ریال تعیین می شود.
همچنین درآمد سالانه مشمول اشخاص موضوع بند (ل) ماده 139 قانون مالیات‏های مستقیم تا معادل 4 برابر سقف مالیات ماده 84 ماده مذکور معاف است و مازاد بر آن حسب معافیت قانون مذکور مشمول مالیات است. فعالیت‏های انتشاراتی، مطبوعاتی و موسسات رسانه ای حسب مورد دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما از معافیت مندرج در بند (ل) ماده 139 قانون مالیات‏های مستقیم برخوردار خواهند بود.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>