کد خبر: ۷۹۶۲
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱

بورس چین با شوک 278 میلیارد دلاری مثبت شد

اعلام خبر بسته کمکی ۲۷۸ میلیارد دلاری دولت چین به بازار سهام موجب رشد شاخص بورس‌های این کشور شد.

به گزارش پرشین خبر؛ در حالی اعلام خبر بسته کمکی ۲۷۸ میلیارد دلاری دولت چین به بازار سهام موجب رشد شاخص بورس‌های این کشور شد که انتشار خبر مثبت دیگری این روند را تقویت کرده است.
بر اساس این گزارش، بانک مرکزی چین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد از روز ۵ فوریه (۲۶ بهمن) نسبت ذخیره قانونی بانک‌ها را به میزان ۰.۵ درصد معادل ۱۳۹ میلیارد دلار کاهش دهد. با انتشار این خبر، روند صعودی بازارهای سهام چین ادامه یافت.
همچنین، در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) بازارهای آسیایی، شاخص هنگ‌سنگ با ۳.۵۶ درصد، شاخص CSI ۳۰۰ نیز با ۱.۴ درصد، بورس شانگهای با ۱.۸ درصد، شاخص‌های سنسکس بمبئی و سنگاپور با ۰.۹۸ درصد و ۰.۵۸ درصد، شاخص ASX ۲۰۰ استرالیا با ۰.۰۶ درصد، شاخص MSCI آسیا-اقیانوسیه با ۰.۲۳ و شاخص داو جونز آسیا با ۰.۹۶ درصد رشد و در عین حال بورس توکیو دوباره افت کرد به طوری که شاخص نیکی ۲۲۵ با ۰.۸ درصد و تاپیکس ۰.۵۱ درصد کاهش روبه‌رو شدند.


روز خوش اروپا
این گزارش می‌افزاید، در پایان معاملات سه‌شنبه، بورس‌های اروپایی با رشد بیشتر شاخص‌ها روبه‌رو شدند. فوتسی ۱۰۰ لندن ۰.۲۸ درصد رشد کرد. دکس فرانکفورت بیش از یک درصد بالا رفت. سی‌ای‌سی ۴۰ پاریس هم ۰.۶۶ درصد مثبت شد. فوتسی ام‌آی‌بی ایتالیا به میزان ۰.۴۷ درصد افزایش یافت. شاخص IBEX ۳۵ ماردید هم ۰.۷۷ درصد رشد کرد. در نهایت، شاخص استوکس ۶۰۰ اروپا به ۰.۸۶ درصد افزایش روبه‌رو شد.


داو جونز عقب ماند
افزون بر این، پایان معاملات سه‌شنبه بورس وال استریت در حالی رقم خورد که شاخص داو جونز تنها بازنده بود. افت ۰.۲۵ درصدی حاصل عملکرد این شاخص بود. در مقابل، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۲۹ درصد رشد روبه‌رو شد و شاخص نزدک هم ۰.۴۳ درصد بالا رفت. در معاملات این روز شاخص بی‌ثباتی VIX به میزان ۰.۳۲ درصد افزایش یافت.


برچسب ها
ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>