کد خبر: ۷۳۶۴
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

وضعیت بازارهای سهام در 2023 و ابهامات پیشرو در سال 2024

سال 2023 تغییرات شدیدی را در بازارهای مالی شاهد بودیم. اوراق قرضه در ابتدای سال 2023 به شدت کاهشی و سپس افزایشی شدند، بازارهای سهام سقوط کردند و سپس اوج گرفتند و ارزشمندترین پول دنیا (دلار آمریکا) در نیمه اول سال، موقعیت برتر خود را در نیمه دوم سال از دست داد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از بلومبرگ؛ بنا بر این گزارش، سهام شرکت‌های هوش مصنوعی بسیار داغ بوده و به دنبال خود سهام تراشه‌ سازها را نیز بالا کشیده است؛ این در حالی بود که هفت شرکت شگفت‌انگیز: تسلا، آمازون، متا، اپل، آلفابت، نویدیا و مایکروسافت بیشترین تاثیر را بر سودآوری بازار سهام ایالات متحده آمریکا گذاشتند.
اکنون با توجه به خوش‌بینی حاصل از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، سئوالات و ابهاماتی به شرح زیر مطرح هستند و یافتن پاسخ مناسب برای هر یک می‌تواند زمینه‌های موفقیت در سرمایه‌گذاری را تقویت کند.
آیا سهام جهانی می‌تواند به رشد خود ادامه دهد یا اینکه رکود در اقتصاد جهانی در نهایت شدیدتر از آنچه در حال حاضر تصور می‌شود رخ خواهد داد و میزان تقاضا را کاهش می‌یابد؟
با افت نرخ بهره فدرال رزرو، آیا کاهش ارزش اخیر پول ایالات متحده ادامه‌دار خواهد بود یا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان از رقبای خود پیشی می‌گیرد؟
از آنجاییکه ظهور جنگ‌ها خطوط عرضه نفت را دچار تحول می‌کنند، چه اتفاقی برای نفت خام خواهد افتاد؟ آیا اوپک پلاس متعهد به تولید کمتر می‌شود و تقاضا از سوی بزرگترین واردکننده انرژی جهان، چین، کاهش می‌یابد؟
آیا بیت‌کوین و همتایان شکست خورده‌ی آن می‌توانند روند صعودی اخیر خود را همچنان ادامه دهند و اوجی که در اواخر سال 2021 مشاهده شد را دوباره تجربه کنند؟ آیا امکان دارد روابط ژئوپلیتیک جهانی از حال حاضر نیز آشفته‌تر شود؟ و در صورت بروز احتمالی این خطرات، بازارها چه واکنشی به آنها نشان خواهند داد؟

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>