کد خبر: ۷۱۰۳
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸

افزایش قیمت دلار موجب رشد بورس شد

امروز در بازار سرمایه استقبال از بزرگان بورس بیشتر بود که در نهایت موجب مثبت شدن شاخص بورس شد.
 

 

معاملات امروز بازار سهام به‌نحوی رقم خورد که نمادهای بزرگتر بازار توانستند پس از مدت‌ها روندی صعودی را طی کنند و شاخص کل را اندکی بالا ببرند؛ اگرچه این رشد بسیار ناچیز بود!

در مقابل اما وضعیت نمادهای کوچک و متوسط بازار، چندان رضایت‌بخش نبود و شاخص هم‌وزن را منفی کرد. به نظر می‌رسد رشد امروز شاخص کل بورس تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار باشد؛ چرا که دلار امروز با گپ مثبت باز شد و به کانال 51 هزار تومان راه یافت.

عملکرد شاخص‌ها

پایان بورس 19

امروز شاخص کل بورس تهران با رشد دو هزار و 565 واحدی، معادل 0.12 درصد بالا رفت و در پله دو میلیون و 156 هزار و 521 واحد قرار گرفت.

امروز شاخص هم‌وزن اما منفی بود و با افت هزار و چهار واحدی، معادل 0.13 درصد پایین رفت تا در پله 758 هزار و 574 واحد قرار گیرد.

شاخص کل فرابورس هم امروز افت کرد و 40 واحد پایین رفت تا با کاهش 0.16 درصدی در سطح 26 هزار و 240 واحدی قرار گیرد.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به هفت میلیارد و 500 میلیون برگه سهم رسید که با ارزش چهار هزار و 932 میلیارد تومان انجام شد.

ورود و خروج پول حقیقی

بازار سهام امروز هم شاهد خروج پول حقیقی از سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها بود. رقم خروج پول حقیقی در روز جاری به 206 میلیارد تومان رسید. امروز همچنین 234 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>