کد خبر: ۶۴۵۱
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳

ورود 95 میلیارد تومان پول مردم به بورس در روز رشد شاخص ها

افزایش قیمت اینترنت موجب استقبال فعالان بازار از سهام شرهای مخابراتی شده است.

به گزارش پرشین خبر؛ معاملات امروز بورس پس از چندین روز بالاخره به مدار صعودی بازگشت. به نحوی که هر دو نماگر اصلی بورس در پایان معاملات امروز افزایش ارتفاع دادند.
 
تعرفه اینترنت در این هفته رشد کرد و همین موضوع استقبال اهالی بازار سهام را به سمت شرکت‌های مخابراتی آورد. به نحوی که بیشتر از 30 میلیارد تومان پول حقیقی وارد دو گروه مخابرات و اطلاعات و ارتباطات شد.
بورس امروز در یک نگاه
 معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل هفته گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش پنج هزار و 314 واحدی که معادل 0.24 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 182 هزار واحدی ایستاد.
 


همچنین معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه نیز با بزرگان همسو بوده است؛ به طوری که میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز چهار هزار و 358 واحد که معادل 0.58 درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح 759 هزار و 654 واحدی رسید.
گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 8 میلیارد و 500 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را پنج هزار و 249 میلیارد تومان نشان می‌دهد.
ورود و خروج پول حقیقی
با تغییر روند معاملات امروز شاخص ورود و خروج پول حقیقی مثبت شد. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 95 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، خروج 580 میلیارد تومانی پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت است. این موضوع می‌تواند تا حدودی روند مثبت فعلی بورس را قوت ببخشد. چرا که با ورود این پول به بازار سهام، به تدریج ارزش معاملات بالا می‌رود.
بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز سه سهم ذوب، شستا و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های خگستر، فملی و ثشاهد به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.
زماهان با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کمرجان نیز با افت  6.93 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.
ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های حفارس، همراه و ثشاهد تعلق گرفت. همچنین سهم‌های حفارس، ثشاهد و ثپردیس نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای شبندر، حکشتی و کگل خروج پول هوشمند داشتند
لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های لپارس، ثپردیس و ثباغ رقم خورد. همچنین خاهن در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سصوفی بود.



ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>