کد خبر: ۶۰۵۷
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

صدور مجوز فعالیت 51 صندوق سرمایه گذاری برای 42 نهاد مالی

رییس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ مجوز فعالیت ۵۱ صندوق سرمایه‌گذاری در اختیار ۴۲ نهاد مالی مختلف قرار گرفته است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار؛ سیاوش پرویزی‌نژاد ضمن اعلام این که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا انتهای آذر ماه، مجوز فعالیت ۵۱ صندوق سرمایه‌گذاری صادر شده، اظهار داشت: نهادهای مالی دریافت کننده مجوز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل«تأمین سرمایه، سبدگردان، کارگزاری، مشاور سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری و هلدینگ» بوده‌اند.
وی در ادامه افزود: بر اساس این مجوزها، طیف گسترده‌ای از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار انواع نهادهای مالی قرار گرفته تا بتوانند زنجیره خدمات خود را کامل کرده و به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم عمق ببخشند.
رییس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در بازه ۹ ماهه امسال ۵۱ مجوز موافقت اصولی نیز برای ۴۰ نهاد مالی متفاوت صادر شده است.
پرویزی‌نژاد با بیان این که یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بورس و اوراق بهادار توسعه کمی و کیفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است، گفت: در این راستا توجه به توسعه متوازن نهادهای مالی از جمله مهم‌ترین مسائلی است که مورد توجه مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد.
وی اعلام کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با صدور مجوز فعالیت برخی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دستورالعمل تأسیس و فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیش شرط‌هایی را برای راه اندازی این نوع صندوق‌ها تعیین کرده که می‌توان به صندوق‌های«سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، در اوراق بهادار مبتنی بر کالا- فلز طلا و بازنشستگی تکمیلی» اشاره کرد.
پرویزی‌نژاد اضافه کرد: جنس این شرایط غالبا از نوع سرمایه و همچنین تجربه مدیریتی است که این موضوع به معنای تعیین انحصار نیست و به محض اینکه نهاد مالی شرایط را احراز کند، می‌تواند درخواست تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری مربوطه را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کند.
وی در پایان در ارتباط با تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای صندوق‌های سرمایه گذاری با توجه به تدوین، تصویب و ابلاغ مقررات صندوق‌های سرمایه گذاری چندبخشی نیز گفت: قصد داریم درآینده‌ نزدیک این امکان ویژه را به سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز تعمیم دهیم تا هزینه‌ها تاسیس، راه اندازی و اداره این نوع صندوق ها به طور محسوسی کاهش یابد.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>