کد خبر: ۵۵۸۹
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی:

صدور اظهارنامه ارث به صورت برخط نیازمند همکاری ۲۶ دستگاه است

سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی گفت: به دلیل همکاری نکردن ۲۶ نهاد مرتبط با ارائه برخط خدمات مربوط به مالیات ارث، همچنان این خدمت به صورت حضوری ارائه می‌شود.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد جهانی کیا در این خصوص اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی ۱۹ خدمت خود از جمله استعلام خرید و فروش املاک، ثبت‌نام مؤدیان مالیاتی و تشکیل پرونده، صدور گواهی ماده ۱۸۶ برای دریافت مجوز کسب و انواع اظهارنامه را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: ۷۵ درصد استعلام‌ها به صورت برخط به مؤدیان و دستگاه‌های اجرایی پاسخ داده می‌شود و ۲۵ درصد از این استعلام‌ها به علت وجود بدهی‌ پاسخ داده نمی‌شود که باید مؤدی مربوطه برای تسویه بدهی به ادارات مراجعه کند که البته پرداخت آنلاین بدهی هم برای این قبیل مؤدیان فراهم شده است.
سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی با اشاره به صدور گواهی خرید و فروش ملک، افزود: یکی دیگر از خدمات سازمان امور مالیاتی، صدور گواهی خرید و فروش ملک است که به صورت برخط صادر می‌شود و حتی خود معامله گران املاک هم متوجه این گواهی نمی‌شوند. این موضوع با همکاری سازمان ثبت و اسناد انجام شده و از سال ۹۸ به طور میانگین سالانه ۷۰۰ هزار گواهی مالیاتی صادر می‌شود.
جهانی کیا درخصوص خدمات اظهارنامه ارث نیز تصریح کرد: از جمله خدماتی که سازمان امور مالیاتی به عموم ارائه می‌کند خدمات اظهارنامه ارث است که به صورت برخط ارائه می‌شود اما به علت عدم همکاری کامل ۲۶ نهاد مرتبط با ارائه برخط این خدمت، همچنان در ارائه این خدمت مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی مشاهده می‌شود. بنابراین از این دستگاه‌ها تقاضا داریم تا ارائه اطلاعات خود به سازمان امور مالیاتی را به صورت اتصال برخط انجام دهند.
گفتنی است مؤدیان مالیاتی می‌توانند جهت استفاده از خدمات سازمان امور مالیاتی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی MY.GOV.IR مراجعه نمایند.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>