کد خبر: ۵۳۵۶
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

فرار همه جانبه کدهای حقیقی از بورس تهران

بورس تهران روز گذشته را با کاهش تراز شاخص کل و خروج سرمایه حقیقی از سهام و صندوق‌های درآمد ثابت پشت سر گذاشت. افزایش اندک ارزش معاملات خرد در روز شنبه با افت تراز شاخص‌ کل و هم‌وزن که به نیمه اول بازار تعلق داشت؛ نشان دهنده ضعف چشم‌انداز‌های کوتاه مدت بازار سهام در دید حقیقی‌ها داشت.

به گزارش پرشین خبر، بازار سهام در روند معاملات روز معاملاتی گذشته شاهد کاهش تراز کمتر شاخص کل هم‌وزن در کنار ریزش تراز شاخص کل بود. رشد شاخص‌ کل هم‌وزن در ابتدای معاملات روز شنبه در تداوم روند هفته قبل شدت زیادی نداشت. با این حال معاملات سهامی دیروز با خروج روند جریان پول حقیقی از ابتدای معاملات، بازار بورس را دچار ریزش در قیمت‌ها کرد و نتوانست روند صعودی شاخص هم‌وزن در ابتدای نیمه اول را تکمیل کند. دیروز هم‌زمان با خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام، روند جریان پول حقیقی در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت نیز منفی بود.
روز شنبه، شاخص‌های فرابورسی عملکردی کاملا معکوس به نسبت شاخص‌های اصلی بورس تهران به ثبت رساندند؛ اما عملکرد شاخص کل هم‌وزن در بازار فرابورس نیز بهتر از شاخص کل بود. در انتهای معاملات فرابورس ایران بر خلاف بورس تهران، تمامی شاخص‌های اصلی سبز پوش بودند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به 11 صدم درصد بود و ریزش کمتر شاخص کل هم‌وزن را نشان می‌داد؛ در بازار فرابورس ایران نیز با رقم 15 صدم درصدی رشد تراز بیشتر شاخص کل هم‌وزن را به تصویر کشید. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار دوم فرابورس با 11 صدم درصد رشد به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص کل هم‌وزن فرابورس با 28 صدم درصد رشد تراز تعلق گرفت.
در بین شاخص صنایع نیز صنعت فلزات اساسی با 330.3 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت عرضه برق، گاز و بخار آب با 22.1 میلیارد تومان و صنعت سایر محصولات کانی غیر فلزی با 9.1 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 108 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت خودرو و ساخت قطعات با 98.1 میلیارد تومان و صنعت فرآورده‌های نفتی با 60 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.


ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>