کد خبر: ۵۱۸۹
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

سامانه مودیان در امتداد عدالت مالیاتی است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در سفر یک روزه به زنجان و در بازدید از بخش های مختلف اداره کل امور مالیاتی استان زنجان با همکاران مالیاتی این استان گفتگو کرد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان در بازدید از بخش های مختلف از قبیل مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶، واحد دادرسی مالیاتی و مرکز خدمات مودیان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات همکاران استانی و بحث و تبادل‌نظر پیرامون دغدغه‌های همکاران و همچنین مهمتربن مسایل و مشکلات مالیاتی استان، بر تکریم مودیان و تسهیل و تسریع در ارایه خدمات مالیاتی تاکید کرد.
وی یکی از دلایل حضور در این استانها را دیدار و آشنایی با همکاران و شنیدن مسائل و مشکلات آنان برشمرد و گفت: اداره کل امور مالیاتی زنجان از جمله اداراتی است که در زمینه تکریم مودیان موفق عمل کرده است.
دکتر سبحانیان در ادامه به لزوم توجه به شاخص های فرایندی در ارزیابی اشاره کرد و افزود: ملاک فقط میزان وصولی نیست و یک سری فرآیندها در ارزیابی  ادارات و توزیع پاداشها دخیل هستند.
وی در جمع کارکنان امور مالیاتی زنجان گفت: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان طبق لایحه تسهیل از یک دی لازم اجرا است و باید آمادگی کامل وجود داشته باشد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر لزوم آموزش و راهنمائی مودیان از سوی ادارات کل امور مالیاتی افزود: در این بین نقش روسای امور و ممیزها خیلی مهم است و همه همکاران باید به قانون اشراف داشته باشند تا بتوانند مودی را راهنمایی کنند.
دکتر سبحانیان هدف اصلی نظام مالیاتی را صرفا افزایش وصولی ندانست و گفت: هدف از اجرای کامل قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی افزایش و تقویت عدالت مالیاتی است. مدیران کلی که اعتقاد به اجرای قانون سامانه مودیان ندارد جایگاهی در سازمان نخواهند داشت.
وی بر اجرای خوب ماده ۲۳۸ ق م م تاکید کرد و گفت: اجرای خوب این ماده موجب کاهش تعداد پرونده ها در هیئت ها خواهد شد و همکارانی که در این زمینه عملکرد خوبی داشته اند، باید مورد تقدیر قرار بگیرند.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>