کد خبر: ۴۷۰۵
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

خودرویی ها و بانکی ها بورس را نجات دادند

امروز با وجود رشد شاخص بورس با کمک نمادهای بانکی و خودرو اما باز هم خروج پول از بازار سهام ادامه یافت.

به گزارش پرشین خبر؛ امروز شاخص کل بورس با همراهی سهام ریالی از جمله خودرویی‌ها و بانکی‌ها در مسیر سبز باقی ماند و از سقوط نجات یافت. با این حال امروز بازار شاهد خروج پول حقیقی از سهام و صندوق‌های درآمد ثابت بود.
 شاخص کل بورس امروز پنج هزار و 825 واحد، معادل 0.29 درصد بالا رفت و در سطح دو میلیون و 31 هزار و 903 واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز امروز رشد هزار و 256 واحدی را تجربه کرد و با افزایش 0.18 درصدی در سطح 712 هزار و 074 واحد قرار گرفت.
رشد امروز بورس را می‌توان به مدد سبزپوشی یکپارچه گروه‌های خودرویی، بانکی و چندرشته‌ای صنعتی دانست. امروز اما شاخص کل فرابورس 36 واحد افت کرد و با کاهش 0.14 درصدی در سطح 25 هزار و 116 واحدی قرار گرفت.

نمادهای موثر
امروز نماد فملی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشت؛ با این حال، اخابر، فارس، رمپنا، تاپیکو، همراه و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال، سصفها، اخابر، تکاردان، کترام، خزامیا، ذوب و وبملت، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات امروز بودند.
در همین حال، نمادهای وسپهر، فصبا و فجهان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای آریا، وهور، کگهر و انتخاب بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، کرومیت، فصبا، کرمان، وسپهر، نطرین، فرابورس و بمولد، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی در معاملات روز جاری بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد
امروز حجم معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی با افزایش روبرو بود و به هفت میلیارد و 500 میلیون برگه سهم رسید. در همین حال ارزش معاملات خرد نیز با اندکی رشد، چهار هزار و 347 میلیارد تومان شد. امروز همچنین 249 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم خارج شد در حالی که صندوق‌های درآمد ثابت نیز با خروج بیش از 100 میلیارد تومانی پول حقیقی روبرو شدند.

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>