کد خبر: ۳۷۱۱
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

پیش بینی ناظران خوش بین و بدبین از آینده بورس

روز گذشته علاوه بر تداوم خروج پول حقیقی از بورس، شاخص ها بعد از صعود در ابتدای معاملات اما به مسیر نزولی برگشتند.

به گزارش پرشین خبر؛ برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 21 آبان- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل هزار و 636 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن 330 واحد بالا آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  17 واحد افزایش یافت و شاخص هم وزن فرابورس رشد 543 واحدی داشت. 

 
در پایان معاملات ‌روز شنبه، 318 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 389 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 45 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 55 درصد بازار افت قیمت داشتند.
بیشترین افزایش قیمت
روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت)، شرکت فروسیلیس ایران (فروس) و شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سوژمیران (فسوژ)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت فرانسوز یزد (کایزد) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت 
در بورس نمادهای ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن)، قشهد (شرکت شهد) و حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، شرکت سیم و کابل ابهر (بکابل) و شرکت صنعتی مینو (غصینو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
 
عرضه و تقاضای بازار
در معاملات شنبه، 68 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 142 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 23 درصدی به 315 میلیارد تومان رسید.
پیش بینی بورس امروز 
در معاملات دیروز بورس تهران، شاخص‌های کل و هم وزن بورس تهران در 75 دقیقه ابتدایی صعود کردند. اما در نیمه دوم عرضه در بازار افزایش یافت و شاخص‌ها رو به پایین تغییر جهت دادند. تا جایی که شاخص کل قرمزپوش شد و شاخص هم وزن اندکی بالاتر از روز چهارشنبه ایستاد. 
نمادهای بزرگ بازار فارس، فولاد و فملی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 
همچنین 181 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد و نمادهای خساپا، شپنا، شبندر، وبصادر، فملی، وبملت، خودرو، فولاد، حفارس، خگستر، وتجارت، شتران، شستا و خاور بیشترین خروج پول را داشتند. 
ناظران معتقدند پس از 5 روز صعود متوالی، تعدیل شاخص دور از انتظار نبود و بازار برای رشد در روزهای آینده مشکل بنیادی ندارد. در مقابل ناظران بدبین معتقدند حجم معاملات پایین است و خروج پول حقیقی سیگنال منفی برای معاملات امروز است. عاملی که می‌تواند امروز هم شاخص را پایین بکشد.


ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>