کد خبر: ۱۳۱۳۸
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵

افزایش ۳۶ درصدی تولید نفت خام در نفت و گاز اروندان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از افزایش ۳۰ تا ۳۶ درصدی تولید نفت خام در این شرکت در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم خبر داد و گفت: گستره جغرافیایی این شرکت، حاصل تغییر رویکرد در استفاده بهینه از منابع زیرزمینی، رشد تولید نفت خام و تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید است.

به گزارش پرشین خبر؛ عبدالله عذاری اهوازی روز جمعه در حاشیه سومین روز از برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست با خبرنگاران با اشاره به  و گفت: تولید نفت آزادگان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم از روزانه ۸۰ هزار بشکه به ۱۳۰ هزار بشکه رسیده است.
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های شرکت نفت و گاز اروندان در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اعلام کرد که شعار جهش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی در شرکت نفت و گاز اروندان محقق شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین، با یادآوری امضای ۴۰ قرارداد و توافق‌نامه در سال ۱۴۰۲ در این شرکت، به افزایش ۸ برابری در ساخت بار اول اشاره کرد.
عذاری اهوازی با اشاره به کسب رتبه نخست وزارت نفت در حوزه ساخت بار اول، سهم این شرکت را در کسب این رتبه قابل توجه دانست و گفت: در حوزه ساخت داخل حدود ۸۰ درصد کالا بومی‌سازی شده است.
وی با اشاره به رونمایی طرح تولید بار اول سامانه جریان‌سنج چندفازی (MPFM) سیار شرکت نفت و گاز اروندان در این دوره از نمایشگاه، توضیح داد: دستگاه جریان‌سنج چندفازی با کاربرد و اندازه‌گیری دبی نفت، آب و گاز خروجی از چاه‌های نفت و گاز به‌صورت پیوسته، برخط و بدون نیاز به جدایش فاز‌ها و توقف تولید است که با فناوری پیشرفته هسته‌ای، در انحصار دو شرکت آمریکایی و اروپایی قرار داشت. این تجهیز با توجه به استفاده از فناوری هسته‌ای، کالایی ۱۰۰درصد تحریمی بود و با توان یک شرکت دانش‌بنیان داخلی و از طریق قانون تولید بار اول موفق به بومی‌سازی این نوع جریان‌سنج‌ها شدیم که افزون بر صرفه‌جویی حدود ۱۰ میلیون دلاری برای شرکت نفت و گاز اروندان، تعمیر دستگاه‌های از رده خارج موجود را نیز محقق کرد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تغییر رویکرد در حوزه پژوهش و فناوری در دوره دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و افزود: بیش از یک همت فعالیت پژوهشی در این شرکت انجام شده است.
عذاری اهوازی در واکنش به شعاری‌خواندن امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها، به ثمر رسیدن سامانه جریان‌سنج چندفازی (MPFM) که در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش از آن رونمایی شده است را حاصل همان تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های دانش‌بنیان خواند.
وی حاصل پویایی و تحرک فعالیت‌ها در صنعت نفت دولت سیزدهم را در بخش‌های مختلف قابل مشاهده دانست و افزود: نتایج آن در رشد تولید، فعالیت‌های توسعه‌ای، دانش‌بنیان و... قابل توجه است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>