کد خبر: ۱۳۱۳۷
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یک قرارداد و یک تفاهم نامه همکاری امضا کرد

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی یک قرارداد و یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، قرارداد طراحی و تولید توسعه نرم‌افزار شبیه‌ساز برای مدیریت بهینه شبکه گاز کشور روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه در سومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، سجاد زارعی، معاون فناوری قرارگاه خاتم الانبیا و روح‌الله طالبی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران امضا شد.
نوشادی در آیین امضای این تفاهم‌نامه و قرارداد، گفت: با توجه به این‌که ایران دومین تولیدکننده گاز جهان است و یکی از عظیم‌ترین شبکه‌های گاز جهان را در اختیار دارد، باید تلاش کند تا با بکارگیری از یک نرم افزار تخصصی، با شبیه‌سازی جریان گاز در شبکه، مشکلات حیطه مدیریت شبکه گاز را مرتفع سازد.
وی ادامه داد: استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند یاری‌رسان همکاران دیسپچینگ در اتخاذ تصمیم‌های بهتر باشد؛ از این رو تولید نرم افزار بومی در دستور کار قرار گرفت تا قدرت پیش‌بینی رفتار شبکه را برای اپراتور‌های دیسپچینگ به ارمغان آورد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان این‌که به دلیل تحریم، کشور‌های غربی نرم‌افزار شبیه‌ساز ِعملکرد شبکه گاز را در اختیار ایران قرار نمی‌دهند، تصریح کرد: مدیریت شبکه گاز اکنون به همت کارشناسان مستقر در مراکز دیسپچینگ انجام می‌شود، اما با استقرار نرم افزار بومی، این عزیزان می‌توانند با سهولت و اطمینان چشمگیری، پارامتر‌هایی مانند نقاط بحرانی، رفتار آینده و مقدار مصرف گاز در شبکه را پیش‌بینی کنند.

امضای قرارداد پیاده‌سازی پروتکل MQTT_RTU
همچنین، در همین روز قرارداد پیاده‌سازی پروتکل MQTT_RTU با هدف توسعه اینترنت اشیا در زیرساخت‌های مخابراتی و اسکادای صنعت گاز که چابکی چشمگیری را برای سیستم انتقال اطلاعات به ارمغان می‌آورد، بین مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و کاوه توکلی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فرارو پایا امضا شد.
نوشادی درباره ضرورت اجرای این قرارداد توضیح داد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به شیر‌های بین‌راهی و پالایشگاه‌ها پس از جمع‌آوری، به دیسپچینگ منتقل می‌شود تا در آن‌جا متولیان امر با توجه به وضعیت خطوط تصمیم گیری کنند، اما با استقرار سیستم اینترنت اشیا، انتقال اطلاعات با سهولت و سرعت بیشتر انجام می‌گیرد.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>