کد خبر: ۱۳۱۳۵
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳

توربین بومی IGT۳۰ رونمایی شد

توربین ایرانی IGT۳۰ بر اساس شرایط بومی ایران طراحی شده و با توجه به شرایط آب و هوایی جنوب کشور، با ۳مگا وات توان بیشتر و مصرف سوخت کمتر رونمایی شد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در آیین رونمایی از توربین بومی IGT۳۰ که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه و در سومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و جمعی از مدیران و کارشناسان صنعت گاز کشور برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: ساخت این توربین ذیل قرارداد‌های ساخت داخل مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و در راستای حمایت از شرکت‌های داخلی و قطع نیاز از خارج صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این توربین یکی از کلیدی‌ترین تجهیزات صنعت گاز است که با ساخت داخلی و بهره‌برداری از آن، سالانه به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی ارزی در کشور حاصل می‌شود.
شایان ذکر است؛ ایده طراحی این توربین از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و از سال ۹۹، طی ۵ مرحله، تست‌های توربین انجام و تمامی بخش‌های آن ارتقا یافته است.
گفتنی است؛ این توربین براساس شرایط بومی ایران طراحی و ساخته شده که نسبت به توربین‌های مشابه خود، ۷ تن وزن کمتری دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی جنوب کشور، با ۳مگا وات توان بیشتر و مصرف سوخت کمتر آماده بهره‌برداری است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>