کد خبر: ۱۳۱۲۸
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵

چتر مهارت افزایی شرکت ملی گاز ایران برای شاغلین پیمانکاری این صنعت

در نخستین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، شرکت ملی گاز ایران تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی حرفه‌ای کشور به منظور ارتقای مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کارگران و نیرو‌های پیمانکاری این شرکت مطابق استاندارد‌های بین‌المللی روز امضاء کرد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن امضای این تفاهم نامه، با اشاره به ظرفیت‌های مناسب این سازمان در جهت آموزش و توانمندسازی نیرو‌های شاغل، گفت: این همکاری، دستاورد‌های ارزشمندی را ایجاد می‌کند که می‌تواند منشاء تحول و ارتقای نیرو‌های پیمانکاری صعنت گاز کشور باشد.
وی با بیان این که با اجرای این تفاهم‌نامه تا پایان دولت سیزدهم، بیش از ۳۰ هزار نیروی انسانی پیمانکاری در حوزه انتقال، توزیع و پالایش گاز در سطح کشور، آموزش می‌بینند، گفت: این افراد با منابع و محتوای آموزشی استاندارد، مورد آموزش و آزمون قرار گرفته و گواهی نامه صلاحیت شغلی دریافت خواهند کرد.
در ادامه این آیین، مهرداد عظیمی، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بیان داشت: همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با شرکت ملی گاز ایران در راستای افزایش سطح مهارت‌های فنی و تخصصی جوانان، آموزش روش‌های صحیح اجرای کار و استاندارد‌های روز دنیا، آماده سازی کارآموزان جهت اشتغال در بخش‌های مختلف، انجام می‌شود.
وی در پایان، گفت: ازجمله اقدامات صورت‌گرفته در این راستا می‌توان به نیازسنجی آموزشی و تعیین عناوین و سهم تعهدات نفرات دوره‌های آموزشی مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران، تهیه محتوای دوره‌های آموزشی مذکور جهت تنظیم استاندارد‌های آموزشی و تعیین عناوین دوره‌های آموزشی مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران، تهیه محتوای دوره‌های آموزشی مذکور جهت تنظیم استاندارد‌های آموزشی، تهیه پیش‌نویس قرارداد همکاری و انجام مذاکرات نهایی جهت انعقاد تفاهم‌نامه و اجرای دوره‌های آموزشی اشاره کرد.
در ادامه این مراسم، سیروس امیری، مدیر منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران نیز امضای این تفاهم‌نامه را یک رویداد بزرگ علمی و آموزشی در سطح نیروی انسانی صنعت گاز کشور برشمرد و گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۷ به موجب قانون "ارتقای صلاحیت حرفه ای"، طرح ارتقای دانش و مهارت نیرو‌های پیمانکاری را در قالب تفاهم نامه‌ای در جهت ارتقای صلاحیت حرفه‌ای آنان آغاز کرد.
وی با بیان این که ارتقای صلاحیت حرفه‌ای نیرو‌های پیمانی بر اساس مدل بین المللی اسکو ۲۰۰۸ اجرا خواهد شد، توضیح داد: بر اساس این مدل، در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر نیروی پیمانکاری در سه گروه شغلی امدادگر، پیمانکار و گازبان گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده اند و پیش بینی شده این تعداد تا پایان سال ۱۴۰۴ به بیش از ۳۰ هزار نفر برسد.
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران، اضافه کرد: هم اکنون ۶۵۰ استاندارد شغلی استخراج و طراحی و ۱۴۰ شغل نیز استانداردسازی شده، همچنین ۲۵۰ محتوای آموزشی در قالب حداقل ۱۰۰ کتاب جایگزین همه منابع آموزشی خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه انتقال گاز، طراحی و استخراج استاندارد‌های تمامی مشاغل مربوط به ایستگاه‌ها به اتمام رسیده، استاندارد‌های آموزشی و ارزیابی آنها استخراج و محتوای آموزشی مربوطه تهیه شده است.
به گفته امیری، در حوزه توزیع گاز نیز، مطالعه و محتوای آموزشی ۴۴ عنوان شغلی به اتمام رسیده و در بخش مشاغل مربوط به پالایش گاز؛ استاندارد‌های مشاغلی، چون کنترل کیفیت، بهره‌برداری، برق و ابزار دقیق انجام و بقیه مشاغل نیز درحال انجام است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>