کد خبر: ۱۳۱۲۷
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تشریح کرد:

اقدامات برجسته شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سال گذشته

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: احداث فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام، اتمام فاز اول پروژه راهبردی خط لوله گاز «دوراهی دشتک - نهبندان» به طول ۸۰ کیلومتر، ارتقای تجهیزات اندازه‌گیری ایستگاه صادرات گاز بازرگان، تأسیس و راه‌اندازی هم‌زمان ۱۲ ایستگاه تقویت فشار در کنار اجرای پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، ازجمله مهم‌ترین اقدامات شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط‌ عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ رضا نوشادی در حاشیه دیدار از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر، درخصوص عملکرد این شرکت در سال گذشته، گفت: در بخش احداث پالایشگاه پروژه احداث فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام، نصب ۷۶ درصد استفاده از کالا‌های داخلی به ثبت رسید.
وی در ادامه، با اشاره به پروژه خط لوله گاز دوراهی دشتک به نهبندان، افزود: در موضوع اجرای خطوط لوله سراسری گاز، سال گذشته اتمام فاز اول پروژه راهبردی خط لوله گاز «دوراهی دشتک - نهبندان» به طول ۸۰ کیلومتر و تزریق گاز به آن، رکورد تازه‌ای در اتمام سریع پروژه‌های خطوط لوله در صنعت گاز ایران ثبت کرد.
نوشادی با بیان این‌که ارتقاء کیفی ایستگاه اندازه‌گیری صادراتی بازرگان از دیگر اقدامات مهم این شرکت در سال گذشته بود، افزود: پروژه ارتقای تجهیزات اندازه‌گیری ایستگاه بازرگان که امکان صادرات گاز و مبادلات بین‌المللی انرژی را براساس آخرین استاندارد‌های بین‌المللی فراهم می‌کند، از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، راه‌اندازی شد و در اختیار منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به‌عنوان بهره‌بردار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تأکید بر لزوم حفظ پایداری و تقویت فشار گاز در تمامی نقاط ایران و اهمیت این موضوع در خطوط سراسری گاز گفت: از دیگر پروژه‌های راهبردی این شرکت، تأسیس و راه‌اندازی هم‌زمان ۱۲ ایستگاه تقویت فشار با استفاده از سیستم کنترل داخلی و استفاده از توربوکمپرسور‌های ساخت داخل بود که در نوع خود یک نصاب بی‌بدیل در کشور محسوب می‌شود و از اهمیت ویژه و راهبردی در سطح ملی برخوردار است.
نوشادی در پایان، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، از دیگر پروژه‌های راهبردی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است که در بخش‌های مختلف در دست اجرا است.
شایان ذکر است، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی، آماده بازدید علاقمندان است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>