کد خبر: ۱۳۱۲۱
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

منافع ناشی از اجرای طرح های بهینه سازی، ملی است

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: تعهد مدیریت دیسپچینگ بر این است که منافع گاز صرفه‌جویی شده در هر طرح که با مشارکت مردم و صنایع مختلف منجر به مصرف بهینه شود، از طریق بازار انرژی یا هر روش دیگری به تمامی ذینفعان در بخش‌ها یا استان‌های مختلف رسانده و هیچ محدودیت فصلی نیز بر آن اعمال نشود.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ سعید عقلی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با بیان این مطلب، همکاری مردم در زمینه رعایت الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف را اقدامی سازنده در راستای مشارکت مردم در تولید عنوان کرد و گفت: مثال اخیر این رویکرد نیز، بهره‌مندی مشترکین خانگی و تجاری و صنعتی استان‌های خراسان رضوی و یزد از مزایای مازاد گاز ناشی از مصرف بهینه در طرح‌های بهینه‌سازی است که در این استان‌ها اجرا شد.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ادامه، افزود: هموطنان با اقدامات ساده‌ای همچون استفاده از تجهیزات با بازدهی بال، بهینه‌سازی تجهیزات، محدود کردن فضای گرمایشی، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق و فضا‌های بلا استفاده در ایام سرد سال و ... باعث افزایش تخصیص گاز به بخش‌های مولد کشور و به تبع آن، جهش تولید خواهند شد.
عقلی درخصوص اهمیت مشارکت شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه بیست و هشتم، اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران با تأمین بیش از ۷۰ درصد انرژی کشور و مدیریت زنجیره گازطبیعی در بخش‌های تولید و انتقال گاز، با ارائه دستاوردها، نیاز‌های دانشی و تجهیزاتی در زنجیره مذکور، نقشی فعال و بی‌بدیل در این عرصه دارد و طبیعتاً بخش‌های مختلف اقتصاد اعم از خصوصی و دولتی در این نمایشگاه، به دنبال ارتقاء سطح تعامل و مشارکت گسترده با این شرکت هستند. 
وی در پایان، با ارائه آماری از میزان مصرف گاز کشور، گفت: سال گذشته در مجموع، بیش از ۲۷۵ میلیارد مترمکعب گاز شیرین به خطوط سراسری تزریق و پس از توزیع، مورد استفاده بخش‌های مختلف قرار گرفت.
شایان ذکر است، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی، آماده بازدید علاقمندان است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>