کد خبر: ۱۳۰۶۰
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد:

انتقال بیش از ۲۷۵ میلیارد مترمکعب گاز طی سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: طی سال گذشته در مجموع بیش از ۲۷۵ میلیارد مترمکعب گاز از سوی مناطق عملیاتی انتقال داده شده است.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر، رکورد انتقال گاز در سال گذشته را ۸۵۴ میلیون مترمکعب گاز در روز نهم بهمن ماه عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خط لوله، ۶۱ مرکز بهره برداری خطوط لوله و ۹۱ تأسیسات تقویت فشار گاز جزء دارایی‌های فیزیکی شرکت انتقال گاز ایران است و در سال گذشته نیز سه تاسیسات تقویت فشار گاز در مناطق ۲ و ۳ و ۵ عملیات، به ناوگان شرکت انتقال گاز ایران اضافه شده است.
حسینی با بیان این‌که طی سال گذشته، بیش از ۸۸ درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده در خطوط لوله و بیش از ۸۰ درصد اهداف و برنامه‌های تأسیسات تقویت فشار گاز محقق شده، افزود: تعمیرات خطوط لوله اول، چهارم، هشتم و دهم سراسری در مناطق ۲ و ۵ عملیات انتقال گاز که در بهمن ماه سال گذشته بر اثر اقدامات خرابکارانه و تروریستی آسیب دیده بود، ۹۱۰ مورد تعمیرات خطوط لوله، جداسازی کامل ایستگاه فراشبند ۲ و ۱۰ به منظور افزایش ضریب تعمیرپذیری خط لوله و تأسیسات در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز و انجام تعمیرات گسترده خط دوم سراسری در محدوده پتاوه، فراشبند و نورآباد و انتخاب پیمانکار پیگرانی هوشمند خطوط سراسری ۶ و ۱۰ و خطوط ۳۶ اینچ به میزان ۳۳۰۰ کیلومتر، از جمله اقدامات مهم بوده است.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: ۳۷ مورد تعمیر توربین، تعمیرات بیش از ۱۵۰ مورد تجهیزات دوار، پیشبرد پروژه طراحی و ساخت سامانه پایش وضعیت توربین‌های زیمنس از شاخص‌ترین اقدامات در تأسیسات تقویت فشار گاز بوده است.
وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، بیش از ۵ هزار و ۵۲۹ کیلومتر پیگ‌رانی تمیزکننده، ۲۵۶۴ کیلومتر پیگ‌رانی هوشمند، حدود ۶۴ هزار مترمربع تعویض پوشش، بیش از ۳۹ هزار کیلومتر نشت‌یابی، ۲ هزار و ۲۵۷ متر تعویض خط لوله و ۲۲ مورد هات‌تپ انجام شده است.
حسینی در پایان، اظهار داشت: حفظ، نگهداشت و تعمیرات ادوات و تجهیزات ناوگان شرکت انتقال گاز (خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار گاز) جزء اولویت‌های برنامه‌ای شرکت بوده و در سال گذشته بیش از صد‌ها مورد برنامه بومی‌سازی مانند ساخت کامل مجموعه سنسور‌ها و ادوات لرزشی، قطعات بخش‌های سرد و گرم انواع توربین‌ها و احیای مجدد برخی از قطعات و تعمیرات آنها در بخش‌های مختلف در دستور کار این شرکت بوده و انجام شده است.
شایان ذکر است، بیست هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی آماده بازدید علاقمندان است.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>