کد خبر: ۱۳۰۵۲
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
دبیر کل مجمع کشور‌های صادرکننده گاز:

دستاوردهای ایران در رفع نیازها با همکاری شرکت های داخلی الگویی برای دیگر اعضا است

دبیر کل مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (GECF) در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، بهره‌مندی ۹۰ درصدی مردم ایران از گاز طبیعی را یک رکورد بی‌نظیر در دنیا و افتخار برای صنعت گاز دانست و گفت: تجربه موفق عبور از محدودیت‌های بین‌المللی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌تواند یک دوره آموزشی برای دیگر اعضای مجمع باشد.

به گزارش پرشین خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمد حامل روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در حاشیه نخستین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور در غرفه شرکت ملی گاز ایران با مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران دیدار کرد.
معاون وزیر نفت در امور گاز ضمن خوش‌آمدگویی به دبیرکل مجمع کشور‌های صادر کننده گاز، اظهار داشت: این نمایشگاه بزرگترین گردهمایی فعالان صنعت نفت و گاز ایران است و هر ساله ما شاهد افزایش مشارکت شرکت‌های ایرانی و غیرایرانی در این نمایشگاه هستیم؛ از این رو این نمایشگاه تأثیر بزرگی بر صنعت نفت و گاز ما دارد و حضور شما در این نمایشگاه می‌تواند دستاورد و تجربه ارزشمندی برای صنعت گاز باشد.

فرصت مغتنم نمایشگاه برای تعامل با اعضای مجمع
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که ایران امسال میزبان نشست وزارتی مجمع کشور‌های صادرکننده گاز است، گفت: چشم‌انداز خوبی برای میزبانی ایران و توسعه همکاری بین کشور‌های فعال در صنعت گاز وجود دارد و به دنبال این هستیم تا از ظرفیت این نمایشگاه برای معرفی دستاورد‌ها و خدمات به کشور‌های عضو مجمع استفاده کنیم.
چگنی با اشاره به اقدامات شرکت ملی گاز ایران در ۲ سال گذشته، گفت: با خودکفایی که در زمینه تولید کالا و اجرای پروژه‌ها داشتیم، تمرکز ما اکنون بر صدور خدمات فنی و مهندسی است؛ نمونه این امر هم توانمندی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در زمینه احداث زیرساخت‌های تولید و انتقال گاز و همکاری هدفمند با شرکت‌های دانش‌بنیان است که از قِبَل آن توانسته‌ایم به خودکفایی در تأمین و تولید تجهیزات برسیم و در زمینه کالا‌های ساخت بار اول، دستاورد‌های خوبی داشته باشیم که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
وی با بیان این‌که شرکت ملی گاز ایران با تأسیس خانه‌گاز، بازویی اندیشه‌ای و آینده‌پژوهی برای خود ایجاد کرده، تصریح کرد: این اندیشکده نقش مهمی در شناسایی بازار‌های جدید و اشتراک دستاورد‌های علمی داشته و به نوعی در تصمیم‌سازی چشم‌انداز ما نقش مهمی دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که ارتباط و تفاهمی با دبیرخانه مجمع در زمینه همکاری مشترک خانه گاز با بخش‌های اندیشکده‌ای مجمع منعقد شود تا زمینه همکاری‌های جدید کشف شود.

دستاورد‌های صنعت گاز ایران؛ نشان‌هنده اجرای موفق برنامه‌های صنعت در ۲ سال اخیر
در ادامه، دبیرکل مجمع کشور‌های صادرکننده گاز ضمن تشکر از معاون وزیر نفت برای برگزاری این جلسه، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین کشور‌ها در صنعت گاز جهان و از منظر ذخایر گاز و میزان تولید، کشور مهمی است. بهره‌مندی بیش از ۹۰ درصد جمعیت ایران از گازطبیعی یک دستاورد عظیم و مهم در سطح جهان است که شما می‌توانید به آن افتخار کنید.
حامل با اشاره به دیدار دوسال قبل خود با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، گفت: در جلسه ۲ سال پیش، از برنامه‌های شما مطلع شدم و در این مدت برنامه‌های شرکت ملی گاز را دنبال کردم و از این دستاورد‌ها آگاهی دارم. شواهد نشان می‌دهد که برنامه‌های پیش‌بینی شده برای صنعت گاز ایران رو به رشد و موفق است.

تجربیات موفق ایران در همکاری با شرکت‌های داخلی؛ الگویی برای دیگر اعضای مجمع
وی با بیان این‌که روند صعودی تولید گاز نشانه‌ای از موفقیت در اجرای برنامه‌های این شرکت است، گفت: علاوه بر این، همکاری شما با شرکت‌های داخلی برای عبور از مشکلات صنعت و رفع نیاز از خارج با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی یک دستاورد بسیار ارزشمند است.
دبیرکل مجمع کشور‌های صادرکننده گاز افزود: توانمندی شرکت ملی گاز ایران در تأمین و تولید تجهیزات از طریق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان دستاورد بسیار ارزشمندی است و پیشنهاد می‌کنم که این تجربه مدیریتی را در قالب یک دوره آموزشی در اختیار دبیرخانه مجمع قرار دهید؛ چراکه برخی کشور‌های عضو مجمع طبق قوانین داخلی خود امکان همکاری با شرکت‌های خارجی برای تأمین برخی کالا‌های صنعت گاز را ندارند و چنانچه این تجربه مدیریتی از طریق شما در اختیار دیگر کشور‌های عضو مجمع قرار گیرد، آنها نیزمی‌توانند دستاورد‌های خوبی در صنعت گاز خود داشته باشند. این همکاری مشترک به نفع طرفین خواهد بود.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>