کد خبر: ۱۰۷۳۶
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
رویکرد تعاملی و حمایتی نظام مالیاتی از فعالان اقتصادی نتیجه داد؛

بهبود نقدینگی شرکت ها با لغو اخذ مالیات علی الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام

در راستای اجرای سیاست‏های راهبردی نظام مالیاتی مبتنی بر رویکرد تعاملی و حمایتی از فعالان اقتصادی به عنوان شریک راهبردی و با لغو اخذ مالیات علی الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام، شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی شرکت‌ها هستیم.

به گزارش پرشین خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران؛ احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، اظهار داشت: با لغو اخذ مالیات علل‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این صنعت ارزآور خواهیم بود.
وی افزود: تا پیش از ابلاغیه این موضوع، شرکت‌هایی که از احتمال سودآوری پایانی برخوردار بودند و بدهی مالیاتی برای آن‌ها متصور نبود نیز باید مالیات علی الحساب را پرداخت می‌کردند و همین موضوع چالش‌هایی را برای آن‌ها ایجاد می‌کرد.
دبیرکل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با پیگیری‌های این انجمن به همراه سازمان بورس و اوراق بهادار و با همکاری وزارت اقتصاد (سازمان امور مالیاتی) با لغو اخذ مالیات علی الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی موافقت شد که اکنون با تحقق این امر، شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این صنعت ارزآور خواهیم بود.
گفتنی است طبق مصوبه اخیر، دریافت مالیات علی الحساب ۲ درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام از ۱۵ اسفندماه سال‏جاری متوقف و مقرر شد اصل میزان عوارض پرداختی وفق قانون، پس از اینکه صادرات خاتمه یافت و درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، صرفاً از سوی سازمان مالیاتی اخذ شود.

 

ارسال نظر
اخبار روز
ادامه >>